Mali saveti
 

    

  
Kako da postanete...

VIDOVNJAK
  

Da li ste poželeli da u društvu stvorite utisak da ste i sami vidoviti? Tom Nepier (Tom Napier) je načinio listu od 13 saveta onima koji žele da savladaju ovu tehniku:

1. Zapamtite da je verovanje osnovni uslov za vidovnjaštvo. Ako izgledate i nastupate kao da i sami verujete u to što radite, moći ćete da “prodate” čak i loše čitanje sudbine mnogim klijentima. Jedina opasnost ovakve uloge je u tome što biste, možda, i sami mogli da poverujete da ste vidoviti!

2. Koristite rezultate statističkih istraživanja, anketa i analiza. Ovo vam može pružiti dosta informacija o tome u šta razne kategorije ljudi veruju, čime se bave, čemu streme, o čemu brinu i tako dalje. Na primer, ako dovoljno znate o klijentovom poreklu, nivou obrazovanja i zanimanju, kao i o religiji njegovih roditelja, vi već imate dovoljno podataka koji će vam pomoći da prognozirate njegove želje i stavove.

3. Pripremite teren za nastup. Ne dovodite u pitanje svoj talenat time što ćete se otvoreno razmetati njime; dozvolite da sam klijent poveruje u vašu vidovitost. Budite hladnokrvni, jer ga ne izazivate na duel; vi, uostalom, znate da možete da čitate njegovu sudbinu, bez obzira da li on u to veruje ili ne.

4. Osigurajte unapred klijentovu saradnju. Imajte u vidu da uspeh vašeg nastupa zavisi od saradnje subjekta isto koliko i od vašeg truda (na kraju krajeva, vi već imate za sobom uspešnu karijeru vidovnjaka - ne sedite vi na optuženičkoj klupi nego klijent). Neka on shvati da zbog jezičkih ograničenja i teškoća u sporazumevanju nećete moći uvek da izrazite ono što biste hteli, i da će u takvim slučajevima morati da vas dopuni. Tako ćete jednim udarcem ubiti dve muve: prvo, imaćete alibi za slučaj da vaša vidovitost omane, jer će krivica za to biti pripisana klijentu, a drugo, on će sam konkretizovati vaše uopštene izjave i prilagoditi ih svom slučaju. Kasnije će on u svom sećanju imati mnogo više vaših “pogodaka” nego što ih je zaista bilo.

5. Koristite šarene laže kao što su Tarot karte, kristalna kugla i slično. Ovo će vam doneti dvostruku korist: prvo, stvorićete dobru atmosferu, a drugo, još važnije, daće vam vremena da formulišete sledeće pitanje ili tvrdnju.

6. Neka je uvek spremna lista fraza i jezičkih poštapalica. Tokom seanse pristojna količina fraza daće lepšu formu vašim tvrdnjama i omogućiti da nečim popunite vreme dok smišljate neku određeniju tvrdnju. Na samom početku seanse biće to čak neophodno. U priručnicima i udžbenicima za čitanje sudbine iz dlana i za slične tehnike naći ćete dosta ovih fraza.

7. Držite oči širom otvorene! Neka su vam i druga čula spremna. Pažljivo posmatrajte klijentove reakcije na sve što kažete - ubrzo ćete tačno znati kad ste pogodili u centar!

8. Koristite tehniku lova na detalje. To je pomoćno sredstvo kojim ćete navesti klijenta da priča o sebi. Preformulišite nekako to što vam je rekao i vratite mu istu informaciju. Proturanjem pitanja prerušenog u frazu takođe prisiljavate klijenta da pretraži svoje sećanje ne bi li pronašao neki podatak koji će vam biti od koristi.

9. Naučite da slušate. Tokom seanse klijent će osećati potrebu da priča o sebi. Dobar vidovnjak to će mu dozvoliti. (Tokom jedne seanse posmatrao sam klijentkinju koja je provela bar tri četvrtine vremena pričajući; kad smo kasnije razgovarali o tome, ona je tvrdila da nije izgovorila ni jednu jedinu reč. Ona je, zapravo, platila vidovnjaku da joj ponovi ono što mu je sama rekla.)

10. Dajte dramatičan ton seansi. Snažno izgovarajte ono malo informacija koje imate i slobodno podižite glas s vremena na vreme. Bogato ukrasite rečima svako otkriće koje načinite. Ne ustručavajte se da budete teatralni.

11. Uvek ostavite utisak da znate mnogo više nego što ste rekli. Uspešan vidovnjak, kao i uspešan porodični lekar, uvek stvara utisak da zna još toga što nije rekao. Kad jednom uverite klijenta da znate jedan podatak koji, po njegovom mišljenju, nikako niste mogli znati, on će misliti da za vas više nema tajni! Tada će vam se klijent predati i imaćete njegovo neograničeno poverenje.

12. Nemojte se ustručavati da iskoristite svaku mogućnost za laskanje klijentu. Čak i ako se klijent pobuni protiv ovoga, neće vam uzeti za zlo. Recite mu: “Uvek ste sumnjičavi kad neko pomene neku vašu vrlinu. To je zato što ne očekujete da će neko reći nešto dobro o vama a da za to nema poseban razlog.”

13. Držite se zlatnog pravila: uvek recite klijentu ono što želi da čuje!

Čestitam! Upravo ste postali vidovnjak!